Український лоукост: всі «за» і «проти»

14 Июл 2017 | Автор: | Комментариев нет »

Потрібно розуміти, що завдання міністра полягає не в тому, щоб допомагати комусь створювати лоукост. Завдання полягає в тому, щоб створити максимально сприятливі умови для інвестицій в різних напрямках і бути конкурентними на цьому ринку, в тому числі з точки зору загальної стратегії.

Наприклад, має бути вітчизняний лоукост – слава Богу. Питання в тому, чи перебачається використання цим лоукостом АН-літаків, чи ні. Чи будемо ми сприяти просуванню цих літаків?

Якщо будуть використовувати іноземні літаки, тоді лізингові платежі мають бути у валюті. Але в цьому випадку вартість перевезень буде прив’язуватись до валютного еквівалента.

Тому внутрішні перевезення ви не зможете забезпечити на конкурентній основі. Нам потрібно розвивати лоукости не тільки з точки зору поїздок за кордон, бо там багато що залежить від іноземних партнерів. Лоукост може бути цікавий з точки зору польотів по Україні.

Зараз у нас є проблеми з тим, що, наприклад, в Івано-Франківськ можна літати в два боки за дві тис. грн, тобто за 40 доларів в один бік, а, наприклад, в Одесу, яка знаходиться на меншій відстані, ніж Івано-Франківськ, злітати буде значно дорожче. Чому?

Просто є монополія, є відсутність конкуренції для того, щоб в межах України було максимально розвинуті авіаперельоти. І для цього мають бути сприятливі умови на рівні політики аеропортів, щоб уряд допоміг аеропортам розвивати внутрішнє авіаперевезення.

У нас поки, на жаль, лише одна авіакомпанія, яка забезпечує левову частину авіаперевезень за кордон – це МАУ. Але для того, щоб ми отримали конкуренцію, нам потрібно, аби були й інші компанії, інакше ця ситуація із завищеними цінами і низьким сервісом залишатиметься незмінною.

Читайте:О лжепатриотах: на лоукостерах Украину не построишь

Нам потрібно забезпечити конкуренцію всередині країни, щоби практично всі обласні центри мали можливість приймати літаки, тоді буде розвиватись і лоукостова система не тільки в Києві, а й в обласних центрах. Тут ми можемо забезпечити перевезення по Україні за рахунок наших АНів. АН-літаки до того ж пристосовані до більш складних умов посадки. Наприклад, я би точно не сказав, що в Івано-Франківську якісне покриття для посадки літаків.

Нам важливо було би пильнувати розвиток за допомогою українських авіакомпаній, тоді би не було іноземної складової і тоді не була би залежність від ситуації з курсом. Тоді ми могли би бути конкурентні, виходячи з української ціни.

Я дивлюсь не тільки на проект лоукостів, я дивлюсь на розвиток всієї галузі як перевезень, так і індустрії, пов’язаної з виробництвом літаків.

Необов’язково навіть мати лоукости. Бо чому був скандал з Ryanair, який пішов поки що з України? Тому що по великому рахунку - це провина міністерства, воно не мало загальної стратегії, як ці лоукости залучаються, і за рахунок чого вони мають сюди прийти.

Бо коли ви намагаєтесь той же лоукост загнати для того, щоб він отримав вигоду від головного аеропорту країни, то у мене є сумнів, в якій мірі це правильно взагалі, у стратегічному контексті. Я би тоді вважав, що значно розумніше організувати той же Гостомель, який можна було би зробити аеропортом лоукостів. Враховуючи те, що там поруч є залізниця, не було би проблеми з вивезенням людей електричками до Києва. І він ближче знаходиться до столиці, ніж Бориспільський аеропорт.

Тому має бути критерій, яким чином це робити. На жаль, поки що і в інших сферах, і в цій системі ми часто кажемо такі красиві ідеї і не маємо загального уявлення про те, що ж ми в підсумку хочемо розбудувати.

Редакция сайта не несет ответственности за содержание блогов. Мнение редакции может отличаться от авторского.

Присоединяйтесь к группе "Обозреватель Блоги" на Facebook, следите за обновлениями!

Автор:

Источник: finance.obozrevatel.com

Здесь вы можете написать комментарий

* Обязательные для заполнения поля
Twitter-новости
Читать нас
Связаться с нами
Наши контакты

hardlod@gmail.com

О сайте

Все материалы на данном сайте взяты из открытых источников — имеют обратную ссылку на материал в интернете или присланы посетителями сайта и предоставляются исключительно в ознакомительных целях. Права на материалы принадлежат их владельцам. Администрация сайта ответственности за содержание материала не несет. Если Вы обнаружили на нашем сайте материалы, которые нарушают авторские права, принадлежащие Вам, Вашей компании или организации, пожалуйста, сообщите нам.