Як отримати зворотний зв'язок вiд роботодавця?
Іноді від роботодавця важко дочекатися відповіді.
Одному з двох фінальних кандидатів, який не пройшов відбір, генеральний директор компанії передзвонив особисто: подякував та пояснив причину відмови.
Цей дзвінок був необхідний.
По-перше, вони залишилися на зв'язку з компанією та керівником: ринок вузький, і продовжити спілкування у майбутньому їм буде легше. По-друге, керівник повідомив, що, як йому здається, для кандидата ця вакансія — вже пройдений етап: йому потрібний більший
баланс між роботою та сім'єю, ніж передбачає ця робота. Кандидат хоч і не зовсім погодився із цими твердженнями, задумався про те, чому отримав саме такий зворотний зв'язок.
На жаль, такі дзвінки сьогодні – рідкість. У нашій країні поки що
не склалася культура передачі та прийняття зворотного зв'язку. Часто роботодавець уже на інтерв'ю зауважує невідповідність кандидата позиції. Але, коли претендент запитує про результати співбесіди і просить дати відгук, рекрутер обмежується формальними
фразами: «Ми розглядаємо кандидатів» чи «Ми передзвонимо вам». Або дзвонить за кілька днів і каже, що замовник не готовий розглядати резюме та позиція заморожена. А буває так, що кандидат спілкується з керівником, який наймає безпосередньо, і той просто
не замислюється про відповідь, вважає, що й так зрозуміло: не подзвонили — значить, не підходить.
Відмовляти неприємно. Роботодавець не хоче нікого образити, тому намагається пом'якшити відмову — це прийнята в HR-спільноті «дипломатія»: чим
цивілізованіша компанія, тим дипломатичніша і ввічливіша відмова вона дає. Тому, щоб отримати повну та розгорнуту відповідь, потрібно відштовхуватися від вимог роботодавця, а не від власного професіоналізму та досягнень.
Як правило, роботодавці відмовляють з таких причин:
– Кандидат не до кінця відповідає кореневим компетенціям, заявленим у позиції.
- Кандидат не збігається з культурою та цінностями компанії. Наприклад, у компанії прийнято переробляти, а кандидат цінує баланс між роботою та особистим
життям. Або компанія має агресивний стиль ведення бізнесу, а кандидату важливо працювати в компанії, орієнтованій на відносини.
- Кандидат не уживеться з наймаючим керівником: наприклад, кандидат надто м'який, а керівник досить жорсткий.
Такж буде цікаво дізнатись, які Правила інвестування у самонавчання, а також, Чому керівники найчастіше чоловіки, а не жінки? Цікаво?
Щоб отримати зворотний зв'язок, пройдіть по кожному з цих пунктів.
Порівняйте компетенції
Наприкінці інтерв'ю слід підсумувати збіг
всіх принципово важливих моментів: за розмірами бізнесу (як правило, це важливо для великих роботодавців), за управлінськими компетенціями (має значення для вакансій керівників — чим вищий рівень, тим важливіше) і за ключовими компетенціями вакансії.
Дізнайтесь про корпоративну культуру.
Уточніть, яка культура склалася у компанії. Якщо рекрутер не торкнувся цієї теми в інтерв'ю, то обов'язково самі розпитайте його і зробіть висновок, наскільки вам близька політика компанії.
Дізнайтесь керівника.
За статистикою, для менеджерів середньої ланки особистість керівника має ключове значення, вона часто важливіша за бренд роботодавця. Люди приходять у компанію, а йдуть від людини. Як правило, рекрутер
вже має досвід взаємодії з менеджером, який наймає, і знає, які люди в команді працюють, а які не приживаються. Тому важливо розпитати, що за людина є безпосереднім керівником, і зробити висновок, чи зможете ви працювати під його початком.
Договоріться про зворотний зв'язок.
Дізнайтеся у рекрутера, коли він зможе відповісти. Важливо проговорити точні дату та час. Якщо рекрутер в обумовлені терміни з вами не зв'язався, зателефонуйте або напишіть йому або менеджерові, що наймає, з нагадуванням про себе. У жодному разі не
треба чекати біля моря погоди. Беріть ініціативу у свої руки: просто візьміть і зателефонуйте, дізнайтеся, як триває процес.
Є кандидати, які нарікають на долю. Вони активно шукають роботу, багато ходять на інтерв'ю, але або їм не передзвонюють,
або фатально не щастить: позиції, на які претендують, заморожують, закривають внутрішнім кандидатом, зупиняють підбір. Якщо ситуація повторюється багато разів, удача тут ні до чого: безпричинні відмови мають під собою підставу, потрібно лише зрозуміти,
яка саме.
Розмовляйте та товаришуйте з рекрутерами, ставте їм питання, порівнюйте зі своїми відчуттями від ринку, просіть рекомендації про подальші дії, якщо йдуть невдачі у пошуку. А рекрутерів закликаю давати зворотний зв'язок. Вибачте,
якщо комусь не дала її вчасно.
Предыдущая статья
Следущая статья
Вернуться