Як отримати зворотний зв'язок вiд роботодавця?



Іноді від роботодавця важко дочекатися відповіді.
Одному з двох фінальних кандидатів, який не пройшов відбір, генеральний директор компанії передзвонив особисто: подякував та пояснив причину відмови.

Цей дзвінок був необхідний. По-перше, вони залишилися на зв'язку з компанією та керівником: ринок вузький, і продовжити спілкування у майбутньому їм буде легше. По-друге, керівник повідомив, що, як йому здається, для кандидата ця вакансія — вже пройдений етап: йому потрібний більший баланс між роботою та сім'єю, ніж передбачає ця робота. Кандидат хоч і не зовсім погодився із цими твердженнями, задумався про те, чому отримав саме такий зворотний зв'язок.

На жаль, такі дзвінки сьогодні – рідкість. У нашій країні поки що не склалася культура передачі та прийняття зворотного зв'язку. Часто роботодавець уже на інтерв'ю зауважує невідповідність кандидата позиції. Але, коли претендент запитує про результати співбесіди і просить дати відгук, рекрутер обмежується формальними фразами: «Ми розглядаємо кандидатів» чи «Ми передзвонимо вам». Або дзвонить за кілька днів і каже, що замовник не готовий розглядати резюме та позиція заморожена. А буває так, що кандидат спілкується з керівником, який наймає безпосередньо, і той просто не замислюється про відповідь, вважає, що й так зрозуміло: не подзвонили — значить, не підходить.

Відмовляти неприємно. Роботодавець не хоче нікого образити, тому намагається пом'якшити відмову — це прийнята в HR-спільноті «дипломатія»: чим цивілізованіша компанія, тим дипломатичніша і ввічливіша відмова вона дає. Тому, щоб отримати повну та розгорнуту відповідь, потрібно відштовхуватися від вимог роботодавця, а не від власного професіоналізму та досягнень.

Як правило, роботодавці відмовляють з таких причин:
 – Кандидат не до кінця відповідає кореневим компетенціям, заявленим у позиції.
 - Кандидат не збігається з культурою та цінностями компанії. Наприклад, у компанії прийнято переробляти, а кандидат цінує баланс між роботою та особистим життям. Або компанія має агресивний стиль ведення бізнесу, а кандидату важливо працювати в компанії, орієнтованій на відносини.
 - Кандидат не уживеться з наймаючим керівником: наприклад, кандидат надто м'який, а керівник досить жорсткий.
Такж буде цікаво дізнатись, які Правила інвестування у самонавчання, а також, Чому керівники найчастіше чоловіки, а не жінки? Цікаво?

Щоб отримати зворотний зв'язок, пройдіть по кожному з цих пунктів.

Порівняйте компетенції
Наприкінці інтерв'ю слід підсумувати збіг всіх принципово важливих моментів: за розмірами бізнесу (як правило, це важливо для великих роботодавців), за управлінськими компетенціями (має значення для вакансій керівників — чим вищий рівень, тим важливіше) і за ключовими компетенціями вакансії.

Дізнайтесь про корпоративну культуру.
Уточніть, яка культура склалася у компанії. Якщо рекрутер не торкнувся цієї теми в інтерв'ю, то обов'язково самі розпитайте його і зробіть висновок, наскільки вам близька політика компанії.

Дізнайтесь керівника.
За статистикою, для менеджерів середньої ланки особистість керівника має ключове значення, вона часто важливіша за бренд роботодавця. Люди приходять у компанію, а йдуть від людини. Як правило, рекрутер вже має досвід взаємодії з менеджером, який наймає, і знає, які люди в команді працюють, а які не приживаються. Тому важливо розпитати, що за людина є безпосереднім керівником, і зробити висновок, чи зможете ви працювати під його початком.

Договоріться про зворотний зв'язок.
Дізнайтеся у рекрутера, коли він зможе відповісти. Важливо проговорити точні дату та час. Якщо рекрутер в обумовлені терміни з вами не зв'язався, зателефонуйте або напишіть йому або менеджерові, що наймає, з нагадуванням про себе. У жодному разі не треба чекати біля моря погоди. Беріть ініціативу у свої руки: просто візьміть і зателефонуйте, дізнайтеся, як триває процес.

Є кандидати, які нарікають на долю. Вони активно шукають роботу, багато ходять на інтерв'ю, але або їм не передзвонюють, або фатально не щастить: позиції, на які претендують, заморожують, закривають внутрішнім кандидатом, зупиняють підбір. Якщо ситуація повторюється багато разів, удача тут ні до чого: безпричинні відмови мають під собою підставу, потрібно лише зрозуміти, яка саме.

Розмовляйте та товаришуйте з рекрутерами, ставте їм питання, порівнюйте зі своїми відчуттями від ринку, просіть рекомендації про подальші дії, якщо йдуть невдачі у пошуку. А рекрутерів закликаю давати зворотний зв'язок. Вибачте, якщо комусь не дала її вчасно.


Предыдущая статья
Следущая статья


Вернуться
Twitter-новости
Читать нас
Связаться с нами
Наши контакты

hardlod@gmail.com

О сайте

Все материалы на данном сайте взяты из открытых источников — имеют обратную ссылку на материал в интернете или присланы посетителями сайта и предоставляются исключительно в ознакомительных целях. Права на материалы принадлежат их владельцам. Администрация сайта ответственности за содержание материала не несет. Если Вы обнаружили на нашем сайте материалы, которые нарушают авторские права, принадлежащие Вам, Вашей компании или организации, пожалуйста, сообщите нам.